dijous, 16 d’agost del 2012

Temps: 3h
Distància: 21 km
Desnivell acumulat: ~1000 m

Ahir al matí es va organitzar una cursa a Cantallops per recollir fons per repoblar els terrenys cremats pel #focempordà. Hi havia força ambient, els corredors-caminadors podíem triar entre un recorregut de 12km i un de 20km.
Jo i un company, el Gustavo, vam fer la de 20Km. El primer tros del recorregut (6 primers km) va trascórrer per zones totalment calcinades pel foc, i mentre pujàvem (més caminant que no pas corrent, pel desnivell i per la quantitat de participants que teníem davant) el nas se'ns omplia de cendra dels arbres cremats. Era bastant desolador. Abans del primer avituallament, vam poder fer-nos una foto a l'avió sinistrat des de fa molt de temps que es troba al mig del bosc.
El primer avituallament se'ns va fer una mica llarg. Llavors, que ja estàvem a certa alçada, vam pujar en direcció el castell de Recasens, per uns boscos d'alzina i també d'avet molt tupits.

A partir d'aquí, vam donar unes quantes voltes pel castell i el poble de Recasens i ja vam enfilar la baixada cap a Cantallops, per uns corriols molt tècnics i amb molta pendent. Allà les cames ja començaven a pesar. al cap de 3h, arribàvem al poble de Cantallops, fets caldo, negres (literalment) amb molta set. Ens vam rentar a la font del poble, i apa.

A sota, la ruta però només fins a l'avió. L'Endomondo em va fallar llavors i no em va marcar la resta de recorregut.

1. Hej,

quina envejica...
    Però segur que tot i la desolació hi han brots d'esperança...